اجتماعي اجتماعي .

اجتماعي

عوارض پوستي در بارداري

 

بارداري يكي از مراحل زندگي زنان است كه با تغييرات فيزيكي و شناختي زيادي همراه است. در اين دوران، بدن زن براي پشتيباني از جنين و رشد آن، تغييرات بسياري را تجربه مي‌كند. اين تغييرات شامل تغييرات پوستي نيز مي‌شود. در اين مقاله، به بررسي عوارض پوستي در دوران بارداري پرداخته شده است.

لك هاي بارداري 

لك هاي بارداري، يا ملانوز، يكي از شايع‌ترين عوارض پوستي در دوران بارداري است. اين لك ها به صورت خطوط تيره و قهوه‌اي رنگ روي صورت، گردن، دست‌ها و پاها ظاهر مي‌شوند. علت اين لك ها، افزايش هورمون ملانوسيت است كه باعث توليد بيشتر ملانين در پوست مي‌شود. اين عارضه بعد از زايمان به طور خودكار بهبود مي‌يابد، اما براي كاهش آن مي‌توان از استفاده از كرم‌هاي ضد لك و استفاده از عوامل ضد آفتاب استفاده كرد.

آپلود عكس">آپلود عكس

حساسيت پوستي در بارداري 

جوش هاي بارداري 

جوش هاي بارداري يا آكنه بارداري، يكي ديگر از عوارض پوستي در دوران بارداري است. اين جوش ها به صورت قرمز و ترشحات چرب روي صورت و بخصوص در ناحيه پوست پشت و شانه‌ها ظاهر مي‌شوند. علت اين جوش ها نيز افزايش هورمون‌هاي تستوسترون و استروژن است. براي كاهش اين عارضه، مي‌توانيد از شستشوي منظم با محصولات ضد جوش و استفاده از كرم‌هاي ضد جوش استفاده كنيد.

خشكي پوست

خشكي پوست يكي ديگر از عوارض پوستي در دوران بارداري است. در اين دوران، پوست زن به دليل تغييرات هورموني و كاهش توليد چربي، خشك مي‌شود. براي كاهش اين عارضه، مي‌توانيد از روش‌هاي طبيعي مانند استفاده از روغن‌هاي طبيعي و مرطوب كننده‌هاي پوست استفاده كنيد.

تيرگي زير بغل

تيرگي زير بغل نيز يكي از عوارض پوستي در دوران بارداري است. اين عارضه به دليل افزايش تعرق و ترشح هورمون‌هاي تستوسترون و استروژن در اين ناحيه رخ مي‌دهد. براي كاهش اين عارضه، مي‌توانيد از شستشوي منظم با صابون ضد باكتري و استفاده از محصولات ضد تعرق استفاده كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۳۴:۴۱ توسط:مريم موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :