اجتماعي اجتماعي .

اجتماعي

عوارض از شيرگرفتن نوزاد

- افسردگي، غم، تغييرات خلق و خو يا اضطراب: شيردهي باعث توليد هورمون هاي اكسي توسين و پرولاكتين مي شود كه به احساس آرامش، خوشحالي و عشق در مادر كمك مي كنند. زماني كه شيردهي را قطع مي كنيد، سطح اين هورمون ها كاهش مي يابد و ممكن است بر روحيه شما تأثير منفي بگذارد. شما ممكن است احساس گناه، دلتنگي، نارضايتي يا نگراني از دست دادن رابطه خود با نوزاد داشته باشيد. اين احساسات طبيعي هستند و به مرور زمان بهبود مي يابند. سعي كنيد به خودتان فشار ندهيد و به خودتان زمان بدهيد تا با تغييرات سازگار شويد. همچنين از حمايت خانواده، دوستان، پزشك يا مشاور استفاده كنيد. در صورت لزوم، مي توانيد با گروه هاي پشتيباني شيردهي يا شيرگيري تماس بگيريد.

تغييرات رشد موي بارداري

- خستگي و خواب آلودگي: شيردهي باعث توليد هورمون ملاتونين مي شود كه به خواب رفتن مادر كمك مي كند. زماني كه شيردهي را قطع مي كنيد، سطح اين هورمون كاهش مي يابد و ممكن است شما احساس خستگي يا خواب آلودگي بيشتري داشته باشيد. سعي كنيد به خودتان استراحت بدهيد و به خواب كافي برسيد.

- مشكلات در ارتباط با نوزاد: شيردهي يك راه براي برقراري ارتباط عاطفي و فيزيكي با نوزاد است. زماني كه شيرگيري مي كنيد، ممكن است نوزاد احساس گم شدن، عصبانيت، سركشي يا تغييرات در الگوهاي خواب و غذا داشته باشد. سعي كنيد با نوزاد خود ارتباط برقرار كنيد و به او توجه كنيد. با او صحبت كنيد، با او بازي كنيد، او را بغل كنيد و به او لبخند بزنيد. اين كار به نوزاد كمك مي كند تا حس امنيت و عشق را حفظ كند و به شما هم فرصت مي دهد تا با نوزاد خود لحظات خوشي داشته باشيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۲۷:۴۰ توسط:مريم موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :